Witamy, 19 maj 2024 r. Imieniny: Celestyny, Iwony
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Alianse strategiczne - strategic alliances

przymierza, sojusze strategiczne – porozumienia i sojusze różnych podmiotów działających na rynku, które mają doprowadzić do osiągania korzystnych dla wszystkich stron układów celów gospodarczych, dzięki wspólnemu zarządzaniu jakimś przedsięwzięciem lub dziedziną działalności. Alianse umożliwiają osiąganie następujących korzyści:
· stworzenie przesłanek dla wykorzystania sposobności rynkowych pojawiających się na skutek nowych odkryć naukowych;
· zmniejszenie kosztów w zakresie badań i rozwoju, przygotowanie nowego produktu, stworzenie nowych kanałów zbytu, stworzenie i przeszkolenie zespołu sprzedawców;
· otwarcie firmie dostępu do zasobów marketingowych, technicznych i produkcyjnych, które byłyby inaczej niedostępne;
· pobudzanie synergizmu, szczególnie w osiąganiu orientacji na klienta;
· zmniejszenie ryzyka inwestowania w niepewnym otoczeniu;
· osiągnięcie korzyści płynących z ekonomiki skali i efektu doświadczeń;
· wspólnymi siłami pokonywanie bariery wejścia do nowego sektora lub na nowy geograficznie rynek;
· osiągnięcie korzyści płynących z łączenia (krzyżowania) technologii i udostępniania sobie wynalazków bez konieczności kupowania licencji;
· uzyskanie silnej pozycji w przetargach z odbiorcami i dostawcami oraz innymi organizacjami uczestniczącymi w procesie przesuwania produktu od jego wytwórcy do ostatecznego nabywcy;
· poznanie mocnych i słabych stron swojego partnera, aby w przyszłości wykorzystać tę wiedzę w walce konkurencyjnej.
Uczestnicy aliansów mogą więc relatywnie mniejszym wysiłkiem inwestycyjnym poprawić pozycję konkurencyjną i skuteczniej rywalizować z innymi firmami, a także skuteczniej współpracować z firmami zagranicznymi.

Zobacz również: strategia firmy , strategia konkurencyjna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bezwzględny udział w rynku - wskaźnik wyrażający stosunek sprzedaży dokonanej przez dane przedsiębiorstwo do ogólnej wielkości sprzedaży na tym rynku. [T. Sztucki]
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch